
Bliv klogere på Segmentering
Segmentering baseret på grundigt data- og analysearbejde
Med hjælp fra vores erfarne data scientist-team, der er eksperter i segmentering, er du i stand til at målrette digitale annoncekampagner, segmentere dine målgrupper til direct mail eller TM – og etablere segmenteringsmodeller til dit eget marketing automation- og CRM-system.
Du får svar på, hvilke segmenter kundebasen gemmer på. Grundigt data- og analysearbejde giver dig også forretningskritisk kundeindsigt, der nemt identificerer og prioriterer de mest attraktive kunder og leads.
Nexus Ambition er eksperter i segmentering
Vores data scientist-team hjælper dagligt kunder med at finde svar på, hvilke segmenter kundebasen gemmer på, og leverer blandt andet:
• Målretning af digitale annoncekampagner
• Segmentering af målgrupper til direct mail eller TM
• Etablering af segmenteringsmodeller til dit eget marketing automation- eller CRM-system.
> Læs mere om Mosaic og personamodeller
RFM-segmentering
Gennem grundigt data- og analysearbejde får du forretningskritisk kundeindsigt, som gør det enkelt at identificere og prioritere de mest attraktive segmenter blandt aktive og passive kunder. RFM (Recency, Frequency, Monetary) er et godt eksempel på en segmenteringsmodel, der er let at etablere og operationalisere.
RFM-segmentering giver for eksempel en webshop mulighed for at segmentere sine kunder efter:
• Tid siden sidste køb
• Købsfrekvens
• Værdien af kundernes køb.
Kend din kundes engagement
RFM er vigtige indikatorer for kundeadfærd, fordi frekvens og beløb fortæller noget om en kundes livstidsværdi – og seneste køb fortæller om evnen til at fastholde kunden. Samlet set giver de tre parametre vigtigt input om kundens engagement.
RFM-segmenter kan udvikles som en statisk analyse eller som del af et automatiseret setup, fx via en CDP-løsning, der tilbyder dynamisk opdaterede RFM-segmenter med integration til martech-platforme/systemer.
Vores services
Vores mere end 85 specialister udvikler og omsætter strategi, kundeoplevelser og teknologi til løsninger inden for alle digitale platforme. Med høj faglig indsigt arbejder vi med digitale forandringer, der skaber reel forskel og værdi for jeres forretning. Fra de første strategiske tanker om digital infrastruktur, til udvikling og aktivering af datadrevne kundeoplevelser.
Cases
Se alle cases

SEAT
Hands on the Wheel Settles the Deal Specialudviklet prædiktiv model identificerede de mest sandsynlige fremtidige bilkøbere.

Air Greenland
Ambitiøs og kundecentreret digital strategi.

Varelotteriet
En digital løsning, hvor alle vandt Automatiseret digitalt økosystem øgede salget med 300 %.

Danske Shoppingcentre
Digitalt fordelskoncept og dataplatform baseret på sammenhængende datakilder.

Amnesty International
Dataindsigt og tankevækkende gamification-indsats reaktiverede churnede medlemmer.

Lessor
Tilpasset it-arkitektur med fælles kundemaster håndteret i CRM.

Vinduesgrossisten
Skærpet strategi for Google Ads og Shopping fordoblede omsætningen på konkurrencepræget marked.

Ole Larsen
Effektivisering af helt eller delvist manuelle processer.

VisitDenmark
Liv i sommerlandet. Omfattende analyse- og dataarbejde identificerede de sommerhusejere, der havde størst sandsynlighed for at ville leje ud.