
Case
Første trin af et omfattende fordelsprogram lanceret i 2022
Leverancer:
Konceptudvikling, Projektledelse, CRM og Digitale kundeportaler.
Udfordring
Med data placeret decentralt i 18 shoppingcentre, uden sammenhæng på tværs, og med en lang række lokale og individuelle samarbejdspartnere på disse områder, havde Danske Shoppingcentre dels en samlet dyr løsning med lokale websites, kundeapps og individuelle email-marketing set ups, og dels et uudnyttet potentiale i at få udviklet en fælles digital strategi og med den som afsæt etablere en ny fælles kundeorienteret platform.
På den baggrund ønskede Danske Shoppingcentre (DSC) at skabe et digital fordelskoncept og en dataplatform baseret på sammenhængende datakilder, som skulle muliggøre databaserede, kommercielle og kundeorienterede beslutninger, der i sidste ende skulle give den bedst mulige kundeoplevelse.

"Processen har været så intens og væsentlig for os, at det har været afgørende, at vi deler værdisæt. Vi har presset hinanden til det yderste, og når det kommer dertil, kommer det menneskelige, ordentligheden, virkelig i spil. "
Anni Thøgersen, CCO
Danske Shoppingcentre


Løsning
Nexus Ambition har været lead-architect på udarbejdelsen af et digitalt roadmap, fordelskoncept, pointmotor, design og udvikling af 18 center-websites, dataplatform og it-arkitektur.
Resultat
Der er udviklet en helt ny dataplatform, en CRM-platform, et Agillic marketing automation – set up, en central website løsning, dyb integration til fordelskonceptapps og butikker i centrene, samt BI og rapportering.


Cases
Se alle cases

SEAT
Hands on the Wheel Settles the Deal Specialudviklet prædiktiv model identificerede de mest sandsynlige fremtidige bilkøbere.

Air Greenland
Ambitiøs og kundecentreret digital strategi.

Varelotteriet
En digital løsning, hvor alle vandt Automatiseret digitalt økosystem øgede salget med 300 %.

Danske Shoppingcentre
Digitalt fordelskoncept og dataplatform baseret på sammenhængende datakilder.

Amnesty International
Dataindsigt og tankevækkende gamification-indsats reaktiverede churnede medlemmer.

Lessor
Tilpasset it-arkitektur med fælles kundemaster håndteret i CRM.

Vinduesgrossisten
Skærpet strategi for Google Ads og Shopping fordoblede omsætningen på konkurrencepræget marked.

Ole Larsen
Effektivisering af helt eller delvist manuelle processer.

VisitDenmark
Liv i sommerlandet. Omfattende analyse- og dataarbejde identificerede de sommerhusejere, der havde størst sandsynlighed for at ville leje ud.