
Case

Jeppe Berggreen
Senior Director, Strategy & Client service
Ro i maven
Kunde:
DataLøn
Leverancer:
Digital strategi og medie eksekvering
'Når virksomheder skifter økonomisystem, sker det typisk i slutningen af året. Det timede vi med en kampagne målrettet bogholdere, revisorer og beslutningstagere. Fokus var på de mest almindelige administrative fejl. Fra undersøgelser vidste vi, at det fylder meget – under overfladen. Med kampagnen skabte vi stærke resultater og ro i maven både hos ”Løn-Lone” og Danmarks største leverandør af lønløsninger.
Ro i maven – meget mere end mavefornemmelser.
Bogholderen er i mange virksomheder det administrative omdrejningspunkt, der har styr på alt det med løn og fakturering. Undersøgelser viser, at der sker administrative fejl – og at det under overfladen er det, bogholderen forståeligt nok frygter allermest. Med kampagnen ”Ro i maven” brugte vi den indsigt til at vise, at vi forstår bogholderens udfordringer – og at et skifte til DataLøn kan være vejen til færre fejl.
Solide dataindsigter banede vejen for stærke resultater
I et humoristisk og quizbaseret univers hvor det netop var maver, der kommunikerede om de 7 mest almindelige fejl inden for lønadministration, fik vi øget kendskabet til DataLøn og overgik målsætningen om antallet af permissions. Så det lykkedes at skabe en erkendelse af, at DataLøn forstår kompleksiteten i arbejdet med løn og kan hjælpe med et skifte af økonomisystem.
Effektivt datadrevet medie setup
Med udgangspunkt i målgruppens adfærd og tilgængelige data blev der udarbejdet en digital medieplan. Konceptet blev foldet ud på tværs af kanaler, som alle bidrog til brand activation, lead generering og salg.

"Ambition har gennem en årrække været en stærk samarbejdspartner på digital markedsføring. “Ro i Maven” kampagnen var dog første gang, vi for alvor brugte deres samlede kompetencer på tværs af kreativ konceptudvikling og resultatfokuseret eksekvering. Og vi er meget tilfredse med resultatet. Hos Ambition bliver data nemlig ikke kun ved snakken – det bruges aktivt til at skabe resultaterne. "
Mette Voigt Jørgensen,
Teamlead, Marketing
DataLøn
Resultat
På bare 2 måneder skabte vi stærke resultater og ro i maven både hos ”Løn-Lone” og Danmarks største leverandør af lønløsninger.
Besøg
25.000 unikke besøg til kampagnesiden.
Leads
1.300 kvalificerede leads
Kontakt
+50 % online møder eller telefonsamtaler ift. målsætningen.
Henvendelser
+400 % henvendelser til salgsteamet ift. målsætningen.
Løft
+135 % løft i gennemførte målsætninger og +40% løft i værdi.
Trafik
+130 % brandtrafik ift. målsætningen.
Cases
Se alle cases

SEAT
Hands on the Wheel Settles the Deal Specialudviklet prædiktiv model identificerede de mest sandsynlige fremtidige bilkøbere.

Air Greenland
Ambitiøs og kundecentreret digital strategi.

Varelotteriet
En digital løsning, hvor alle vandt Automatiseret digitalt økosystem øgede salget med 300 %.

Danske Shoppingcentre
Digitalt fordelskoncept og dataplatform baseret på sammenhængende datakilder.

Amnesty International
Dataindsigt og tankevækkende gamification-indsats reaktiverede churnede medlemmer.

Lessor
Tilpasset it-arkitektur med fælles kundemaster håndteret i CRM.

Vinduesgrossisten
Skærpet strategi for Google Ads og Shopping fordoblede omsætningen på konkurrencepræget marked.

Ole Larsen
Effektivisering af helt eller delvist manuelle processer.

VisitDenmark
Liv i sommerlandet. Omfattende analyse- og dataarbejde identificerede de sommerhusejere, der havde størst sandsynlighed for at ville leje ud.