;

Bygget på kvalitetsdata

Kunde:

EG


Leverancer:

Digital strategi og medie eksekvering


'Bygget på kvalitetsdata' er historien om, hvordan EG lykkedes med datadrevet abonnementssalg af softwareløsningen EG One over for håndværksbranchen.

 

 

Hvordan sælger man softwareløsninger til mindre virksomheder i den danske byggebranche?

Successen kom i hus på trods af, at især mindre virksomheder er meget tilbageholdende med at investere i software, og at konkurrerende løsninger er billgere og nogle endda gratis. Gennem en nøje tilrettelagt lancerings- og markedsstrategi fik vi i løbet af 12 måneder lanceret produktet og boostet salget af licenser til en samlet ROI på 531 %.

 

 

Datadrevet relevans sælger software til byggebranchen


Den datadrevne strategi spillede på flere tangenter af hensyn til de massive udfordringer i forhold til byggebranchens digitale parathed og motivation for anskaffelse af IT. Derfor arbejdede vi med kontaktpunkter over en bred palet af mediekanaler og påvirkninger over tid frem for en enkelt kampagneindsats. Strategien blev foldet ud i tre bølger, der understøtter mesters erkendelsesrejse. Bølge 1 NEJ TIL LAPPELØSNINGER var et slagkraftigt lanceringskoncept, der havde til formål at skabe bred opmærksomhed i markedet. I bølge 2 MESTERTESTEN brugte vi de indsamlede indsigter fra bølge 1 til at involvere og kvalificere leads i et targetteret koncept, der italesætter håndværksmestres ønske om at tjene flere penge. Bølge 3 MESTERGUIDEN var et produktkoncept med lang levetid, der baseret på indsigtsgrundlaget fra bølge 2 skulle involvere og skabe relationer til nye beslutningstagere og (gen)aktivere knap så varme leads. 'Bygget på kvalitetsdata' er bevis på, at håndværkere faktisk har fokus på at være omstillingsparate og på at digitalisere deres forretning. Involveringen med mobile first gamification skabte massiv datadrevet trafik til segmenterede landing pages og mulighed for en gratis prøveperiode af EG One.

Hov! du mangler at accepterer vores cookie- og privatlivspolitik før du kan se videoen.

"Vi stod oprindeligt med et behov for en produktlancering og en leadkampagne. I samarbejdet med Ambition udviklede vi i stedet en langtidsholdbar kommunikationsstrategi og et kreativt koncept, som målgruppen har taget til sig, med stærke resultater til følge. Vi er glade for, at vi med MesterTesten og MesterGuiden kan understøtte vores kunder med at udvikle deres forretning ved hjælp af IT. "

Nina Maj Fjordvald,

VP of Marketing

EG

Resultat

Gennem en nøje tilrettelagt, datadrevet lancerings- og markedsstrategi lykkedes EG at skabe abonnementssalg af softwareløsninger til håndværksbranchen med en samlet ROI på hele 531 %. Kampagnen har sat en ny digital standard for lancering af produkter hos EG.


Trafik

Næsten 70.000 unikke besøg tikkede ind på EG's kampagnesites.

 

Kvalificerede leads

Godt 5.000 var med på at afgive permission og en kvalificering af, om man var mester, svend eller bogholder.

 

Samlet ROI på 531 %

Abonnementssalget af softwareløsninger skabte en samlet ROI på 531 %.

 

Eksponeringer

Med et begrænset mediabudget lykkedes det i kampagnens to første måneder at få hele 9 mio. eksponeringer på tværs af kanaler.

 

Awards

Kampagnen vandt 2x guld ved The International Echo Award 2021 for "Best B2B Campaign” & “Best Data-inspired Insight” og sølv i kategorien “Best Use of Data-Driven Technology”.

Hold dig opdateret om aktuelle events og nyheder - Tilmeld dig vores nyhedsbrev.

Sign up for at modtage kommunikation fra Nexus Ambition. Ved at tilmelde dig bekræfter du, at du har læst og accepterer vores privatlivspolitik