
Case
Lessor lægger fundamentet for vækstrejse
Udfordring
Lessor, kendt for sine fleksible løsninger til løn, HR, tidsregistrering og vagtplanlægning, er på en ambitiøs, international vækstrejse. I de kommende år skal en digital transformation af hele virksomheden sikre, at de internationale ambitioner bliver indfriet.
Opkøb er også en del af Lessors vækststrategi, og netop det store mix af platforme og interne systemer samt – ikke mindst – organisatoriske kulturforskelle gør på én gang den digitale transformation til en absolut nødvendighed og en kompliceret størrelse.
Målsætningen – at skabe en kundecentrisk forretningsmodel – kan lyde enkel. Men der er reelt tale om den hidtil mest omfattende omlægning og investering i virksomheden.

"Forudsætningen, for at vi kan indfri vores vækstmål, er en fundamental digital omstilling, så vi gennem alle faser og kontaktpunkter får et entydigt billede af hver enkelt kunde. Vi skal have 100 procent styr på data, og ikke mindst et nuanceret indblik i, hvad der er kundens behov her og nu, så vi kan levere en relevant og præcis respons."
Henrik Møller
CEO, Lessor Group

Løsning og resultat
Med afsæt i Lessors strategiske målsætninger, var vores opgave indledningsvis at afdække, hvad den eksisterende systemarkitektur kunne bidrage med, og beskrive hvilken opgave og hvilke udfordringer, Lessor stod og står foran.
Løsningen er blevet en tværgående it-arkitektur med en fælles kundemaster håndteret i CRM, der sikrer integration af data på tværs af produktplatforme og kildesystemer.
Lessor og Danløn er i dag langt på rejsen med at sætte kunden i centrum på de digitale platforme. I praksis gennem datadrevet og personaliseret kommunikation, brugervenlig selvbetjening, integration med kundeservicesystem og integrerede dataflows i alle touchpoints på tværs af roller og ansvar.

Cases
Se alle cases

SEAT
Hands on the Wheel Settles the Deal Specialudviklet prædiktiv model identificerede de mest sandsynlige fremtidige bilkøbere.

Air Greenland
Ambitiøs og kundecentreret digital strategi.

Varelotteriet
En digital løsning, hvor alle vandt Automatiseret digitalt økosystem øgede salget med 300 %.

Danske Shoppingcentre
Digitalt fordelskoncept og dataplatform baseret på sammenhængende datakilder.

Amnesty International
Dataindsigt og tankevækkende gamification-indsats reaktiverede churnede medlemmer.

Lessor
Tilpasset it-arkitektur med fælles kundemaster håndteret i CRM.

Vinduesgrossisten
Skærpet strategi for Google Ads og Shopping fordoblede omsætningen på konkurrencepræget marked.

Ole Larsen
Effektivisering af helt eller delvist manuelle processer.

VisitDenmark
Liv i sommerlandet. Omfattende analyse- og dataarbejde identificerede de sommerhusejere, der havde størst sandsynlighed for at ville leje ud.