;

Øget omsætning med AdWords

Kunde:

NettoParts


Leverancer:

Digital strategi og medie eksekvering


Nettoparts er en webshop, der sælger reservedele til hvidevarer og husholdningsapparater i Danmark, Norge, Sverige og Finland. Fokus er på vækst og udvidelse af forretningen og som en del af den målsætning, fik vi til opgave at forbedre og styrke Nettoparts' AdWords-annoncering.

 

 

Omsætningen steg med 91 % hos Nettoparts.

Vi ville prøve en ny måde at opsætte og strukturere vores Shopping-kampagner. Metoden hjalp os med at inddele brugerne i segmenter baseret på deres individuelle adfærd og hvor, de befandt sig i salgstragten. Den nye opsætning gav os bedre kontrol og styrkede optimeringsarbejdet, da vi kunne basere optimeringen på nøjagtige data og derved opnå og indfri virksomhedens mål. Det nye setup betød dog ikke, at vi nedjusterede budpriserne. Faktisk øgede vi det samlede spend, fordi den nye struktur gav meget mere omsætning med en endnu bedre ROAS (return on adwords spend) end før. Omsætningen steg med 91 % på fire måneder (maj sammenlignet med august), og det samme galdt for ROAS, der ligeledes steg.

Resultat

Resultaterne taler deres eget tydelige sprog. Det innovative setup var en perfekt løsning, og Nettoparts styrkede deres position i markedet markant.


Omsætning

Øget omsætning via Shopping-annoncer på 91 %.

 

ROI

17 % forbedret ROI.

 

Hold dig opdateret om aktuelle events og nyheder - Tilmeld dig vores nyhedsbrev.

Sign up for at modtage kommunikation fra Nexus Ambition. Ved at tilmelde dig bekræfter du, at du har læst og accepterer vores privatlivspolitik