
Case

Jonas Brock
Partner, CTO, Enterprise Architect
Cloud-baseret database sikrer et effektivt og smidigt dataflow
Leverancer:
Konceptudvikling, Projektledelse, CRM og Digitale kundeportaler.
Udfordring
I en traditionel og analog branche med mange data har Ole Larsen Transport lagt en offensiv strategi med en målsætning om at være den innovative partner og dermed fremstå endnu mere professionelle overfor sine kunder. I første omgang via en nyudviklet digital kundeplatform.
Rejsen er delt i tre trin: 1. Digitalisering og kvalificering af data 2. Automatisering af helt eller delvist manuelle processer og endelig 3. Arbejde med data.

"Jeg bryder mig egentlig ikke om at tale om en god mavefornemmelse. Men vi er der, hvor vi måske kunne finde et konsulenthus, der er større eller har endnu bredere og dybere kompetencer, men det er helt afgørende for os, at relationerne fungerer, og at vi har en åben og ærlig dialog."
Betina Bøgeskov
IT & Innovations chef
Ole Larsen Transport

Løsning
Første step var en kundeportal, hvor Ole Larsen Transports kunder kan bestille og følge deres fragt - uanset device. Portalen er bygget omkring en CRM-løsning som bidrager til at løfte digitaliseringen af en række processer indenfor salg og kundeservice.
I tæt samarbejde mellem NexusOne og Ole Larsens digitale team er der lavet et roadmap for de næste skridt i den digitale transformation: CDM (cloud-baseret database) sikrer et effektivt og smidigt dataflow, og en Service Bus leverer grundlaget for realtime data, bygget rundt om best practices inden for event drevet arkitektur.
Resultat
Én booking – ét view – skræddersyet til den enkelte kunde med self-service set up inklusiv et utal af opsætningsmuligheder.
Realtime overview inklusive notifikationsmuligheder på alle leverancer.
Alle dokumenter samlet ét sted – fragtbreve, emballage, fakturaer, kontoudtog, kontrakter mv.
Operations rapporter med fokus på værdiskabelse
Mulighed for at koble flere kildesystemer på ud fra en gennemtænkt og gennemprøvet skalerbar arkitektur, der er tilgængelig for alle OLTs systemer.


Cases
Se alle cases

SEAT
Hands on the Wheel Settles the Deal Specialudviklet prædiktiv model identificerede de mest sandsynlige fremtidige bilkøbere.

Air Greenland
Ambitiøs og kundecentreret digital strategi.

Varelotteriet
En digital løsning, hvor alle vandt Automatiseret digitalt økosystem øgede salget med 300 %.

Danske Shoppingcentre
Digitalt fordelskoncept og dataplatform baseret på sammenhængende datakilder.

Amnesty International
Dataindsigt og tankevækkende gamification-indsats reaktiverede churnede medlemmer.

Lessor
Tilpasset it-arkitektur med fælles kundemaster håndteret i CRM.

Vinduesgrossisten
Skærpet strategi for Google Ads og Shopping fordoblede omsætningen på konkurrencepræget marked.

Ole Larsen
Effektivisering af helt eller delvist manuelle processer.

VisitDenmark
Liv i sommerlandet. Omfattende analyse- og dataarbejde identificerede de sommerhusejere, der havde størst sandsynlighed for at ville leje ud.