;

Konceptet er rammen for det kreative udviklingsarbejde.

Vores udgangspunkt er altid funderet i dybe databaserede indsigter om de kunder og leads, du gerne vil være noget for. Hvem er de? Hvordan ser de ud? Hvor bor de? Hvilke holdninger og hvilke barrierer har de? Hvad karakteriserer deres adfærd – online og i den virkelige verden? Det er på det grundlag, at den bærende idé bliver født, syretestet og foldet ud.

 

 

Afdelingen for krøllede hjerner

Vores krøllede hjerner bruger ofte adfærdspsykologiske indsigter og de mange digitale muligheder til at sikre, at din kampagne eller indsats får den opmærksomhed, den fortjener – og bliver læst og forstået. Vi bryder hellere end gerne grænser, hvis det er det, der skal til. Først når du når dit mål, når vi vores.

 

 

Fast proces for det kreative arbejde

Den kreative proces består af:

  • Brief og debrief
  • Flow og taktik
  • Idéudvikling, inkl. key messaging og key visuals
  • Kvalificering og test af idéer
  • Udvikling af det færdige koncept
  • Konceptgodkendelse

 

 

Det kreative ideoplæg

Efter brief og en afklarende debrief, der bl.a. omfatter målsætninger, KPI’er, designramme og CVI plus overvejelser om taktik, flow, mediestrategi og -planning, vil næste leverance typisk være et idéoplæg.
Idéoplægget beskriver og perspektiverer 1-3 kreative retninger i overordnet form. Oplægget vil også indeholde key visuals, key messaging, et rationale for de strategiske og kreative muligheder, baseret på de databaserede kunde- og markedsindsigter og budgetestimater. Da vi er meget resultatfokuserede og dedikerede, kan leverancen også bestå af arbejdet med den samme idé, men inden for en skala, hvor der bliver skruet op og ned for det kreative udtryk og tone-of-voice. Særligt når det handler om at skabe et udtryk, der flår i følelserne og kradser i nethinden.

 

 

Aktiv med- og modspiller

Når den bærende idé er kvalificeret og testet, udvikler vi det færdige koncept i en række trin frem mod kampagnestart, hvor du bliver en aktiv med- og modspiller. Det er vores erfaring, at en åben og fordomsfri dialog er den bedste vej til stærke resultater.

 

Tænk fremad. Sammen med os
Når du sammen med os har valgt den kreative retning, vil der i sammenhæng med færdigudviklingen af løsningen blive taget højde for konkrete KPI’er, indsatser og elementer, kanaler og mediamiks. Du vil opleve, at vi tænker fremad allerede fra starten, så der i kampagneperioden kan eksekveres en plan B og C, hvis plan A mod forventning skulle vise sig at performe under target.
På den måde sparer du tid og kan handle hurtigt – og platformen for din samlede kommunikation bliver styrket.

Vores services

Vores mere end 85 specialister udvikler og omsætter strategi, kundeoplevelser og teknologi til løsninger inden for alle digitale platforme. Med høj faglig indsigt arbejder vi med digitale forandringer, der skaber reel forskel og værdi for jeres forretning. Fra de første strategiske tanker om digital infrastruktur, til udvikling og aktivering af datadrevne kundeoplevelser.

Vores services accordion arrow

Hold dig opdateret om aktuelle events og nyheder - Tilmeld dig vores nyhedsbrev.

Sign up for at modtage kommunikation fra Nexus Ambition. Ved at tilmelde dig bekræfter du, at du har læst og accepterer vores privatlivspolitik