
Datavask og kvalitetssikring
Få hjælp til at kvalitetssikre dine data
Har du de rigtige data i den rette form og kvalitet? Det er forudsætningen for, at marketingplatforme kan eksekvere kampagner og dialogprogrammer på det bedst tænkelige grundlag. For at gøre det nemt, hjælper en suite af selvbetjeningsplatforme, API’er og fuldautomatiserede master data management-platforme dig med at holde styr på alt fra praktisk datavask og -validering til et fuldautomatiseret master data management-program, der overvåger datakvaliteten.
Få styr på datakvaliteten
Mange glemmer eller nedprioriterer værdien af at have de rigtige data i den rette form og kvalitet – så marketingplatforme kan eksekvere kampagner og dialogprogrammer på det bedst tænkelige grundlag. Hos Nexus Ambition hjælper vi med at få grundlæggende styr på data, øge den generelle datakvalitet og få data til at flyde mellem systemer.
Automatiseret datavask
Datakvalitet skal dels måles kvantitativt (har vi alle de data, vi har brug for til vores marketingindsatser?) og kvalitativt (har vi korrekte og opdaterede data?). Nexus Ambition tilbyder en lang række automatiserede løsninger til håndtering og forbedring af datakvaliteten af kunde- og emnedata, herunder:
- API’er til datavask og tjek mod fx CPR-registret og Robinsonlisten
- Selvbetjening af datavask og databerigelse via Nexus Ambitions DataCloud
- Datavask og kvalitetssikring af leads indsamlet fra diverse webformularer
- Håndtering af dubletter i CRM- og marketing automation-platforme
Master data-management
Vi leverer fuldautomatiseret sikring af maksimal datakvalitet på tværs af de systemer, hvor data fødes.
Data fra alle systemer standardiseres, matches mod hinanden, renses og beriges med yderligere data umiddelbart efter datafangst. Hvorefter kunder etableres i ”dataovervågning” dvs. overvåges dagligt for ændringer i stamdata.
Data af høj kvalitet kræver en plan for indsamling og vedligeholdelse! Det starter med, at der skal etableres en datastrategi. Læs mere om datastrategi her.
Vores services
Vores mere end 85 specialister udvikler og omsætter strategi, kundeoplevelser og teknologi til løsninger inden for alle digitale platforme. Med høj faglig indsigt arbejder vi med digitale forandringer, der skaber reel forskel og værdi for jeres forretning. Fra de første strategiske tanker om digital infrastruktur, til udvikling og aktivering af datadrevne kundeoplevelser.
Cases
Se alle cases

SEAT
Hands on the Wheel Settles the Deal Specialudviklet prædiktiv model identificerede de mest sandsynlige fremtidige bilkøbere.

Air Greenland
Ambitiøs og kundecentreret digital strategi.

Varelotteriet
En digital løsning, hvor alle vandt Automatiseret digitalt økosystem øgede salget med 300 %.

Danske Shoppingcentre
Digitalt fordelskoncept og dataplatform baseret på sammenhængende datakilder.

Amnesty International
Dataindsigt og tankevækkende gamification-indsats reaktiverede churnede medlemmer.

Lessor
Tilpasset it-arkitektur med fælles kundemaster håndteret i CRM.

Vinduesgrossisten
Skærpet strategi for Google Ads og Shopping fordoblede omsætningen på konkurrencepræget marked.

Ole Larsen
Effektivisering af helt eller delvist manuelle processer.

VisitDenmark
Liv i sommerlandet. Omfattende analyse- og dataarbejde identificerede de sommerhusejere, der havde størst sandsynlighed for at ville leje ud.