Online Formater

Der er mange muligheder for kreative formater, når du annoncerer online. Men der er også en række krav og specs, der skal overholdes for, at du får annoncen godkendt. I Nexus Ambition elsker vi digital annoncering, og vil derfor gerne hjælpe dig med en oversigt over og en guide til, hvad der kræves for at få luft under vingerne på annonceringen.

 

På denne side får du derfor en fuld oversigt over formater for billeder og videoer til de forskellige kanaler. Udover at der visuelt er nogle krav, så er det vigtigste punkt, hvor stor filen er. Der er ingen gradbøjninger, så overholdes filstørrelsen ikke, afviser Google eller Facebook annoncen.

 

Hvis du har spørgsmål til formaterne, eller til hvordan du får mest ud af din online annoncering, så tøv ikke med at tage fat i os – vi elsker at skabe resultater.

Facebook

Stills

 

News Feed

  • Brødtekst: 125 tegn
  • Headline: 40 tegn
  • Link beskrivelse: 30 tegn
  • Format: 1200x1200px, 1:1


Stories

  • Brødtekst: Ingen tekst
  • Headline: Ingen tekst
  • Link beskrivelse: Ingen tekst
  • Format: 9:16, 1080x1920 px

 

Video

 

News Feed

  • Brødtekst: 125 tegn
  • Headline: 40 tegn
  • Link beskrivelse: 30 tegn
  • Format: 1200x1200px, 1:1
  • Videolængde: 15 sekunder

 

Stories

  • Brødtekst: Ingen tekst
  • Headline: Ingen tekst
  • Link beskrivelse: Ingen tekst
  • Format: 9:16, 1080x1920 px
  • Videolængde: 10 sekunder

Instagram

Stills

 

News Feed

  • Brødtekst: 125 tegn
  • Headline: 40 tegn
  • Link beskrivelse: 30 tegn
  • Format: 1200x1200px, 1:1

 

Stories

  • Brødtekst: 125 tegn
  • Headline: Ingen tekst
  • Link beskrivelse: Ingen tekst
  • Format: 9:16, 1080x1920px

 

Video

 

News Feed

  • Brødtekst: 125 tegn
  • Headline: 40 tegn
  • Link beskrivelse: 30 tegn
  • Format: 1200x1200px, 1:1
  • Videolængde: 15 sekunder

 

Stories

  • Brødtekst: 125 tegn
  • Headline: Ingen tekst
  • Link beskrivelse: Ingen tekst
  • Format: 9:16, 1080x1920px
  • Videolængde: 10 sekunder

Google Ads

Stills

 

Banner størrelser

 

Vi anbefaler minimum følgende størrelser:

  • 160 x 600 px
  • 300 x 250 px
  • 320 x 100 px
  • 336 x 280 px
  • 728 x 90 px
  • 930 x 180 px

 

Krav til banner:

  • Filetype: GIF, JPG eller PNG
  • Max størrelse: 150kb

 

Animationslængde og -hastighed for gif-annoncer:

  • Animationslængden må maksimalt være 30 sekunder
  • Animationer kan loopes, men de skal stoppe efter 30 sekunder
  • Afspilningshastigheden skal være under 5 FPS

 

 

HTML5


Banner størrelser

 

Vi anbefaler minimum følgende størrelser:

  • 160 x 600 px
  • 300 x 250 px
  • 320 x 100 px
  • 336 x 280 px
  • 728 x 90 px
  • 930 x 180 px

 

Krav til banner:

  • Filetype: HTML5
  • Max størrelse: 150kb

 

Animationslængde og -hastighed:

  • Animationslængden må maksimalt være 30 sekunder
  • Animationer kan loopes, men de skal stoppe efter 30 sekunder

 

 

Responsive Display Ads

 

Billede størrelser

  • Liggende format: 1.91:1. Billedet skal være større end 600 x 314 px
  • Kvadrat: 1:1. Billedet skal være 300 x 300 px
  • Max størrelse: 150kb
  • Logo: Både en kvadratisk og liggende udgave

 

Det er muligt at uploade 5 billeder i hvert format. Jo flere billeder vi kan give Google, jo bedre er sammensætningsmulighederne for algoritmen.

 

Billederne bør være uden tekst og CTA, da dette tilføjes i kampagneopsætningen.

 

Det er også muligt at tilføje en video til kampagnen, som understøtter billederne godt. Formatet skal være 16:9, ligesom ved YouTube-kampagner.

 

Her anbefales det at være samme budskab som i billederne og teksterne.

 

Tekst til billederne

  • Kort titel: 5 stk. af max 30 tegn; Google anbefaler dog 25 tegn.
  • Lang titel: 1 stk. af max 90 tegn.
  • Beskrivelse: 5 stk. af max 90 tegn.

 

Der tilknyttes altid tekst til billederne, enten med kort eller længere tekst. Disse hedder hhv. titler og beskrivelser. Teksterne har nogle begrænsninger i antal og længde.

YouTube

Video

 

Anbefalet opløsning og billedformat:

  • 2160p: 3840 x 2160
  • 1440p: 2560 x 1440
  • 1080p: 1920 x 1080
  • 720p: 1280 x 720
  • 480p: 854 x 480
  • 360p: 640 x 360
  • 240p: 426 x 240

 

Understøttede YouTube-filformater:

  • .MOV
  • .MPEG4
  • .MP4
  • .AVI
  • .WMV
  • .MPEGPS
  • .FLV
  • 3GPP
  • WebM
  • DNxHR
  • ProRes
  • CineForm
  • HEVC (h265)

 

 

Trueview Ads

 

Din videoannonce afspilles før, under eller efter andre videoer. Efter fem sekunder har seeren mulighed for at springe annoncen over.

 

  • Minimal længde: 12 sekunder (men gerne over 30 sekunder)
  • Maksimal længde: Vi anbefaler en længde på under tre minutter.

 

Companion banner

  • Det anbefales at lave et ledsagende banner i 300×60 px og 300×250 px
  • Max fil størrelse: 150 kB

 

 

Bumper Ads

 

  • 6 sekunder eller kortere
  • Afspilles før, under eller efter en anden video
  • Seerne har ikke mulighed for at springe annoncen over

LinkedIn

Tekstannoncering (højre side og i top)

 

Tekst

  • Overskrift: Max 25 tegn (inkl. mellemrum)
  • Beskrivelse: Max 75 tegn (inkl. mellemrum)

 

 

Billede

  • Billeder er valgfrie
  • Størrelse: 50x50px

 

 

Placering

 

Tekstannoncer vises i forskellige størrelser:

  • 300x250
  • 17x700
  • 160x600
  • 728x90
  • 496x80

 

 

Sponseret indhold

 

Billede

  • Størrelse på miniaturebillede: 1.91:1 (1200×627)
  • Billede skal være mere end 400 pixels i bredden
  • Max størrelse ved manuel billedupload: 5 MB
  • Anbefalet PPI (pixels pr. tommer): 72
  • Understøttede filtyper ved manuel billedupload: JPG, GIF, PNG
  • Animerede GIF-filer accepteres ikke.

 

 

Introduktionstekst

 

Højst 150 tegn for at undgå afkortning på de fleste enheder (mindre smartphones kan afkorte yderligere).

 

På computere kan der højst vises 600 tegn, men teksten afkortes ved ca. 150 tegn og viser “…se mere” for at vise hele teksten

 

 

Destinationssidens web-adresse

 

Tegnene regnes med i introduktionsteksten, så LinkedIn foreslår, at du bruger 150 tegn eller mindre i din introduktionstekst, inklusive web-adressen

 

Alle web-adresser skal have præfikset “http://” eller “https://”

 

Web-adresser, der er længere end 23 tegn, afkortes af LinkedIn

 

 

Display annoncering

 

Regioner: globalt

 

IAB-navn: Mellemstor rektangel

 

Filtyper: HTML5 – skal udnytte tredjepartsteknologi til GIF-, JPG- og PNG-formater

 

Max størrelse:

  • HTML5: 200 kb
  • Andet: 40 kb
  • Mål: 300x250px

 

Animationsgrænse: 15 sekunder for automatisk afspilning i videokvalitet, ellers 30 sekunder.

 

Lyd: Skal startes ved brugerklik på tydeligt ikon eller relevant tekst og al lyd skal være slået fra/afbrudt ved start på animation.

 

Der kræves nu SSL-funktionalitet: LinkedIn kræver, at der anvendes en sikker forbindelse (https) ved anmodning om annoncer, kreative ressourcer og sporingselementer.

 

 

Video

 

  • Længde: 3-30 sekunder
  • Fil størrelse: 75 kb - 200 mb
  • Filtype: mp4
  • Frame rate: færre end 30 fps

 

 

Banner størrelser

 

Landscape – 16:9 aspect ratio (1.78):

  • min: 640 x 360px
  • max: 1920 x 1080px

 

Square – 1:1 aspect ratio (1)

  • min: 360 x 360px
  • max: 1920 x 1920px

 

Vertical – 9:16 aspect ratio (0.5652)

  • min: 360 x 640px
  • max: 1080 x 1920px

 

Vi anbefaler at videoer er kvadratisk i størrelsen 1080 x 1080px.

Vores services

Vores mere end 85 specialister udvikler og omsætter strategi, kundeoplevelser og teknologi til løsninger inden for alle digitale platforme. Med høj faglig indsigt arbejder vi med digitale forandringer, der skaber reel forskel og værdi for jeres forretning. Fra de første strategiske tanker om digital infrastruktur, til udvikling og aktivering af datadrevne kundeoplevelser.

Services (ny) accordion arrow

Hold dig opdateret om aktuelle events og nyheder - Tilmeld dig vores nyhedsbrev.

Sign up for at modtage kommunikation fra Nexus Ambition. Ved at tilmelde dig bekræfter du, at du har læst og accepterer vores privatlivspolitik