
Formater
Online Formater
Der er mange muligheder for kreative formater, når du annoncerer online. Men der er også en række krav og specs, der skal overholdes for, at du får annoncen godkendt. I Nexus Ambition elsker vi digital annoncering, og vil derfor gerne hjælpe dig med en oversigt over og en guide til, hvad der kræves for at få luft under vingerne på annonceringen.
På denne side får du derfor en fuld oversigt over formater for billeder og videoer til de forskellige kanaler. Udover at der visuelt er nogle krav, så er det vigtigste punkt, hvor stor filen er. Der er ingen gradbøjninger, så overholdes filstørrelsen ikke, afviser Google eller Facebook annoncen.
Hvis du har spørgsmål til formaterne, eller til hvordan du får mest ud af din online annoncering, så tøv ikke med at tage fat i os – vi elsker at skabe resultater.
Stills
News Feed
- Brødtekst: 125 tegn
- Headline: 40 tegn
- Link beskrivelse: 30 tegn
- Format: 1200x1200px, 1:1
Stories
- Brødtekst: Ingen tekst
- Headline: Ingen tekst
- Link beskrivelse: Ingen tekst
- Format: 9:16, 1080x1920 px
Video
News Feed
- Brødtekst: 125 tegn
- Headline: 40 tegn
- Link beskrivelse: 30 tegn
- Format: 1200x1200px, 1:1
- Videolængde: 15 sekunder
Stories
- Brødtekst: Ingen tekst
- Headline: Ingen tekst
- Link beskrivelse: Ingen tekst
- Format: 9:16, 1080x1920 px
- Videolængde: 10 sekunder
Stills
News Feed
- Brødtekst: 125 tegn
- Headline: 40 tegn
- Link beskrivelse: 30 tegn
- Format: 1200x1200px, 1:1
Stories
- Brødtekst: 125 tegn
- Headline: Ingen tekst
- Link beskrivelse: Ingen tekst
- Format: 9:16, 1080x1920px
Video
News Feed
- Brødtekst: 125 tegn
- Headline: 40 tegn
- Link beskrivelse: 30 tegn
- Format: 1200x1200px, 1:1
- Videolængde: 15 sekunder
Stories
- Brødtekst: 125 tegn
- Headline: Ingen tekst
- Link beskrivelse: Ingen tekst
- Format: 9:16, 1080x1920px
- Videolængde: 10 sekunder
Google Ads
Stills
Banner størrelser
Vi anbefaler minimum følgende størrelser:
- 160 x 600 px
- 300 x 250 px
- 320 x 100 px
- 336 x 280 px
- 728 x 90 px
- 930 x 180 px
Krav til banner:
- Filetype: GIF, JPG eller PNG
- Max størrelse: 150kb
Animationslængde og -hastighed for gif-annoncer:
- Animationslængden må maksimalt være 30 sekunder
- Animationer kan loopes, men de skal stoppe efter 30 sekunder
- Afspilningshastigheden skal være under 5 FPS
HTML5
Banner størrelser
Vi anbefaler minimum følgende størrelser:
- 160 x 600 px
- 300 x 250 px
- 320 x 100 px
- 336 x 280 px
- 728 x 90 px
- 930 x 180 px
Krav til banner:
- Filetype: HTML5
- Max størrelse: 150kb
Animationslængde og -hastighed:
- Animationslængden må maksimalt være 30 sekunder
- Animationer kan loopes, men de skal stoppe efter 30 sekunder
Responsive Display Ads
Billede størrelser
- Liggende format: 1.91:1. Billedet skal være større end 600 x 314 px
- Kvadrat: 1:1. Billedet skal være 300 x 300 px
- Max størrelse: 150kb
- Logo: Både en kvadratisk og liggende udgave
Det er muligt at uploade 5 billeder i hvert format. Jo flere billeder vi kan give Google, jo bedre er sammensætningsmulighederne for algoritmen.
Billederne bør være uden tekst og CTA, da dette tilføjes i kampagneopsætningen.
Det er også muligt at tilføje en video til kampagnen, som understøtter billederne godt. Formatet skal være 16:9, ligesom ved YouTube-kampagner.
Her anbefales det at være samme budskab som i billederne og teksterne.
Tekst til billederne
- Kort titel: 5 stk. af max 30 tegn; Google anbefaler dog 25 tegn.
- Lang titel: 1 stk. af max 90 tegn.
- Beskrivelse: 5 stk. af max 90 tegn.
Der tilknyttes altid tekst til billederne, enten med kort eller længere tekst. Disse hedder hhv. titler og beskrivelser. Teksterne har nogle begrænsninger i antal og længde.
YouTube
Video
Anbefalet opløsning og billedformat:
- 2160p: 3840 x 2160
- 1440p: 2560 x 1440
- 1080p: 1920 x 1080
- 720p: 1280 x 720
- 480p: 854 x 480
- 360p: 640 x 360
- 240p: 426 x 240
Understøttede YouTube-filformater:
- .MOV
- .MPEG4
- .MP4
- .AVI
- .WMV
- .MPEGPS
- .FLV
- 3GPP
- WebM
- DNxHR
- ProRes
- CineForm
- HEVC (h265)
Trueview Ads
Din videoannonce afspilles før, under eller efter andre videoer. Efter fem sekunder har seeren mulighed for at springe annoncen over.
- Minimal længde: 12 sekunder (men gerne over 30 sekunder)
- Maksimal længde: Vi anbefaler en længde på under tre minutter.
Companion banner
- Det anbefales at lave et ledsagende banner i 300×60 px og 300×250 px
- Max fil størrelse: 150 kB
Bumper Ads
- 6 sekunder eller kortere
- Afspilles før, under eller efter en anden video
- Seerne har ikke mulighed for at springe annoncen over
Tekstannoncering (højre side og i top)
Tekst
- Overskrift: Max 25 tegn (inkl. mellemrum)
- Beskrivelse: Max 75 tegn (inkl. mellemrum)
Billede
- Billeder er valgfrie
- Størrelse: 50x50px
Placering
Tekstannoncer vises i forskellige størrelser:
- 300x250
- 17x700
- 160x600
- 728x90
- 496x80
Sponseret indhold
Billede
- Størrelse på miniaturebillede: 1.91:1 (1200×627)
- Billede skal være mere end 400 pixels i bredden
- Max størrelse ved manuel billedupload: 5 MB
- Anbefalet PPI (pixels pr. tommer): 72
- Understøttede filtyper ved manuel billedupload: JPG, GIF, PNG
- Animerede GIF-filer accepteres ikke.
Introduktionstekst
Højst 150 tegn for at undgå afkortning på de fleste enheder (mindre smartphones kan afkorte yderligere).
På computere kan der højst vises 600 tegn, men teksten afkortes ved ca. 150 tegn og viser “…se mere” for at vise hele teksten
Destinationssidens web-adresse
Tegnene regnes med i introduktionsteksten, så LinkedIn foreslår, at du bruger 150 tegn eller mindre i din introduktionstekst, inklusive web-adressen
Alle web-adresser skal have præfikset “http://” eller “https://”
Web-adresser, der er længere end 23 tegn, afkortes af LinkedIn
Display annoncering
Regioner: globalt
IAB-navn: Mellemstor rektangel
Filtyper: HTML5 – skal udnytte tredjepartsteknologi til GIF-, JPG- og PNG-formater
Max størrelse:
- HTML5: 200 kb
- Andet: 40 kb
- Mål: 300x250px
Animationsgrænse: 15 sekunder for automatisk afspilning i videokvalitet, ellers 30 sekunder.
Lyd: Skal startes ved brugerklik på tydeligt ikon eller relevant tekst og al lyd skal være slået fra/afbrudt ved start på animation.
Der kræves nu SSL-funktionalitet: LinkedIn kræver, at der anvendes en sikker forbindelse (https) ved anmodning om annoncer, kreative ressourcer og sporingselementer.
Video
- Længde: 3-30 sekunder
- Fil størrelse: 75 kb - 200 mb
- Filtype: mp4
- Frame rate: færre end 30 fps
Banner størrelser
Landscape – 16:9 aspect ratio (1.78):
- min: 640 x 360px
- max: 1920 x 1080px
Square – 1:1 aspect ratio (1)
- min: 360 x 360px
- max: 1920 x 1920px
Vertical – 9:16 aspect ratio (0.5652)
- min: 360 x 640px
- max: 1080 x 1920px
Vi anbefaler at videoer er kvadratisk i størrelsen 1080 x 1080px.
Vores services
Vores mere end 85 specialister udvikler og omsætter strategi, kundeoplevelser og teknologi til løsninger inden for alle digitale platforme. Med høj faglig indsigt arbejder vi med digitale forandringer, der skaber reel forskel og værdi for jeres forretning. Fra de første strategiske tanker om digital infrastruktur, til udvikling og aktivering af datadrevne kundeoplevelser.
Cases
Se alle cases

SEAT
Hands on the Wheel Settles the Deal Specialudviklet prædiktiv model identificerede de mest sandsynlige fremtidige bilkøbere.

Air Greenland
Ambitiøs og kundecentreret digital strategi.

Varelotteriet
En digital løsning, hvor alle vandt Automatiseret digitalt økosystem øgede salget med 300 %.

Danske Shoppingcentre
Digitalt fordelskoncept og dataplatform baseret på sammenhængende datakilder.

Amnesty International
Dataindsigt og tankevækkende gamification-indsats reaktiverede churnede medlemmer.

Lessor
Tilpasset it-arkitektur med fælles kundemaster håndteret i CRM.

Vinduesgrossisten
Skærpet strategi for Google Ads og Shopping fordoblede omsætningen på konkurrencepræget marked.

Ole Larsen
Effektivisering af helt eller delvist manuelle processer.

VisitDenmark
Liv i sommerlandet. Omfattende analyse- og dataarbejde identificerede de sommerhusejere, der havde størst sandsynlighed for at ville leje ud.