;

Online Formater

I Nexus Ambition elsker vi digital markedsføring, og vil derfor gerne hjælpe dig med en oversigt over og en guide til, hvad der kræves af formaterne, for at få luft under vingerne på annonceringen. På denne side får du derfor en fuld oversigt over formater for billeder og videoer til de forskellige kanaler. Klik på den ønsket kanal.

Meta - Facebook/Instagram

Stills

  • Brødtekst: 125 tegn
  • Headline: 40 tegn
  • Link beskrivelse: 30 tegn
  • Format: 1:1 (1200x1200px) og 9:16 (1080x1920 px)

 

Video

  • Brødtekst: max 125 tegn
  • Headline: max 40 tegn
  • Link beskrivelse: 30 tegn
  • Format: 1:1 (1200x1200px), 4:5 (720 x 900 px) og 9:16 (1080x1920 px)
  • Anbefalet videolængde: Max. 15 sekunder

Google Ads Display

Stills/HTML5

Vi anbefaler følgende størrelser:

  • 250 x 250px
  • 160 x 600 px
  • 320 x 100 px
  • 300 x 50 px
  • 336 x 280 px
  • 728 x 90 px
  • 930 x 180 px
  • 300 x 250 px

 

Krav til banner:

  • Filetype: GIF, JPG, PNG eller HTML5
  • Max størrelse: 150kb

 

Animationslængde og -hastighed:

  • Animationslængden må maksimalt være 30 sekunder
  • Animationer kan loopes, men de skal stoppe efter 30 sekunder
  • Afspilningshastigheden skal være under 5 FPS

 

 

Responsive Display Ads

Billede størrelser

  • Liggende format: 1.91:1. (minimum 600 x 314 px)
  • Kvadrat: 1:1. (minimum 300 x 300 px)
  • Max størrelse: 5120 kb
  • Logo: Både en kvadratisk (1200 x 1200 px) og liggende udgave (1200 x 300 px)

 

Det er muligt at uploade 5 billeder i hvert format. Jo flere billeder vi kan give Google, jo bedre er sammensætningsmulighederne for algoritmen.

Billederne bør være uden tekst og CTA, da dette tilføjes i kampagneopsætningen.

Det er også muligt at tilføje en video til kampagnen, som understøtter billederne godt. Formatet skal være 16:9, ligesom ved YouTube-kampagner.

Her anbefales det at være samme budskab som i billederne og teksterne.

 

Tekst til billederne:

  • Kort titel: 5 stk. af max 30 tegn; Google anbefaler dog 25 tegn.
  • Lang titel: 1 stk. af max 90 tegn.
  • Beskrivelse: 5 stk. af max 90 tegn.

 

Der tilknyttes altid tekst til billederne, enten med kort eller længere tekst. Tekster længere end max, bliver afvist.

Google Ads video (YouTube)

Standard formatet er 16:9, men vi vil anbefale at have 9:16 også for best practice og forbedring af oplevelsen på mobil.

Placering af logo og andet tekst skal være væk fra CTA knap, skip-knap og afspilningslinjen, som kommer på når det bliver en videoannonce. Dvs. hold dette væk fra højre og venstre nederste hjørne, samt undgå tekst nederst midtfor.

 

Video - generelt

  • 16:9 (1920x1080px)
  • Videolængde: Best practice max. 20-30 sek., dog aldrig 3 min.
  • Altid lyd på

 

YouTube shorts:

Annoncer i Shorts-videoer er strygbare video- eller billedannoncer, der vises mellem Shorts-videoer i Shorts-feedet. Disse køres sideløbende med 16:9 videoen, og øger placeringsmulighederne.

  • 9:16 (1080x1920px - højformat)
  • Videolængde: max. 20-30 sek.
  • Altid lyd på

 

Øvrige specs på videolængder:

  • Under 6 sek. bruges til bumper ads (tvunget visning)
  • 7-15 sek. bruges til non-skippable ads (tvunget visning)
  • max 30 sek. og min. 30 sek. videoer - disse krav er der hvis man vil køre specifikke ad sequence formater (storytelling)

 

Understøttede YouTube-filformater:

  • .MOV
  • .MPEG4
  • .MP4
  • .AVI
  • .WMV
  • .MPEGPS
  • .FLV
  • 3GPP
  • WebM
  • DNxHR
  • ProRes
  • CineForm
  • HEVC (h265)

 

Filen uploades på jeres egen YouTube kanal, hvorefter vi skal bruge et link til videoen. Videoen må gerne være unlisted eller offentlig, men ikke privat.

LinkedIn

Vi anbefaler at teste flere formater, således at man har både horisontalt, kvadratisk og vertikale formater for best practice og øger muligheden for performance.

Single image

  • Format: 1:1 (1200x1200px), 9:16 (628x1200px), 4:5 (720x900px) og 16:9 (1200x628px)
  • Max størrelse: 5 MB
  • Understøttede filtyper: JPG, GIF, PNG, HTML5
  • Animerede GIF-filer accepteres ikke

 

Video

  • Format: 1:1 (1080 x 1080px) – også gerne 4:5, 9:16 og 16:9
  • Længde: 3 sek. -30 min (anbefales under 30 sek.)
  • Fil størrelse: 75 kb - 200 mb
  • Filtype: mp4
  • Frame rate: 30 frames pr. sek.
  • thumbnail: Anbefales

 

Karrusel

  • Format: 1:1 (1200x1200px)
  • Filtype: JPG eller PNG
  • Fil størrelse: 10MB
  • Antal cards: 2-10

SnapChat

Vi anbefaler at teste kreativer uden/uden tekst, eller som minimum uden brug af tekst nederst i kreativet, da der vil komme en CTA-knap i annoncen på nogle formater.

Single image

  • Format: 9:16 (1080x1920 px)
  • Filtype: JPG eller PNG
  • Filstørrelse: max 6MB

 

Video

  • Format: 9:16 (1080x1920 px)
  • Videolængde: 3-180 sekunder (anbefales under 30 sek.)
  • Filstørrelse: max 1GB
  • Filtype: MP4

 

Pinterest

Billeder

  • Format: 2:3 (1000x1500px)
  • Filstørrelse: max 20 MB
  • Filtype: PNG eller JPEG

 

Video

  • Format: 1:1(1080 x 1080px), 2:3 (1000x1500px) eller 9:16 (1080x1920 px)
  • Videolængde: 4 sek.-15 min.
  • Filstørrelse: max 2GB
  • Filtype: MP4, Mov eller M4v

 

Karrusel

  • Format: 1:1(1080 x 1080px) eller 2:3 (1000x1500px)
  • Antal kreativer: 2-5 billeder
  • Filstørrelse: max 32MG
  • Filtype: PNG eller JPEG

 

Collections ads

  • Format: 1:1(1080 x 1080px) eller 2:3 (1000x1500px)
  • Antal kreativer: krav om 1 hero kreativ, og så anbefaler vi 3-24 sekundære kreativer.
  • Filtype: JPEG eller PNG
  • Filstørrelse: max 10MB

Hold dig opdateret om aktuelle events og nyheder - Tilmeld dig vores nyhedsbrev.

Sign up for at modtage kommunikation fra Nexus Ambition. Ved at tilmelde dig bekræfter du, at du har læst og accepterer vores privatlivspolitik