
26. maj 2023
Kreativ brug af data aktiverede sponsorat med succes
Til Danish Digital Award ’23 valgte vi at drysse ekstra stjernestøv over festlighederne med konkurrencen ’Digital Rockstar Battle’. Og responsen udeblev ikke: Med et engagement på mere end 50% fik vi aktiveret vores ’guldsponsorat’ og brand med en kreativ kampagne, en høj brugerinvolvering og mulighed for leadopsamling.
Vi havde skiftet den traditionelle brand-video ud med en kort teaser for ’Digital Rockstar Battle’. Og i festsalen var der roll ups med samme budskab, og ved bordene blev gæsterne inviteret med i konkurrencen via en QR-kode på omdelte flyers.
Tallene taler sit eget sprog: Paraderne faldt hos godt 500 digitale branchefolk, som alle blev underholdt i løbet af aftenen. 275 fra både kunde- og bureausiden deltog aktivt i konkurrencen.
– Med mindre end 1 år i historiebogen (efter fusionen af Ambition og NexusOne) er kendskabet til Nexus Ambition naturligvis begrænset i branchen, så det var en oplagt mulighed for os at investere i et guldsponsorat til DDA. Men vi vidste også, at der skulle tænkes ud af boksen, hvis sponsoratet skulle tjene sig hjem igen. Derfor tog vi vores egen medicin, og lavede et kreativt koncept bygget op omkring en konkurrence på selve aftenen, forklarer CEO Villy Gravengaard.
Opgaven blev løst af vores kreative team, som er hjemmevant, når det gælder kreative digitale kampagner med intelligent brug af data. Head of Creative, Carsten Maisch Olsen, fortæller:
– Vi ville lave en kampagne, som merchede ind i hele DDA-awarden. Og som kunne drysse ekstra stjernestøv over festlighederne. Derfor opfandt vi konkurrencen ’Digital Rockstar Battle’, hvor gæsterne dystede i deres viden om digital markedsføring i løbet af award-showet.
Konkurrencens tema og kreative udtryk legede med AI-megatrenden.
Deltagerne blev via en QR-kode guidet direkte ind til et konkurrence-micro site, hvor de både kunne stille op i konkurrencen og – i løbet af aftenen – kunne følge den aktuelle stilling. Live.


– Konkurrencen blev afviklet i vores game-engine. En cloudbaseret løsning, som håndterer data i realtid. På den måde kunne vi hele aftenen fastholde opmærksomheden og engagementet hos deltagerne. Og vi fik diskret demonstreret, hvordan vi arbejder på tværs af kreativitet og tech, og derved tilfører helt nye muligheder til vores kunder. Don’t tell it, show it, siger Carsten Maisch Olsen.
Vi havde sat en Cava-fredagsbar på højkant, så vinderen af ’Digital Rockstar Battle’ kan invitere sine kolleger på skønne bobler en fredag her i forsommeren.
– Vi fik skabt et kreativt koncept, der bidrog positivt til den i forvejen flotte og festlige aften. Og vi fik vist branchen, at vi arbejder med digitale kampagner og løsninger, hvor kreativitet, data-science og stærke tech-kompetencer går hånd i hånd, siger Villy Gravengaard.
Ps. Vinderen af ’Digital Rockstar Battle’ blev Peter Tranberg fra 3C Retail, som nu kan glæde sig til at byde sin kolleger på en Cava-fredagsbar med intet mindre end 30 skønne flasker.

Vores services
Ved at samle alle discipliner, services og specialister i Nexus Ambition, kan vi bidrage til digitale forandringer, der skaber reel forskel og værdi for jeres forretning. Fra de første strategiske tanker om den digitale og tekniske infrastruktur, til udvikling og aktivering af datadrevne kundeoplevelser.
Cases
Se alle cases

SEAT
Hands on the Wheel Settles the Deal Specialudviklet prædiktiv model identificerede de mest sandsynlige fremtidige bilkøbere.

Air Greenland
Ambitiøs og kundecentreret digital strategi.

Varelotteriet
En digital løsning, hvor alle vandt Automatiseret digitalt økosystem øgede salget med 300 %.

Danske Shoppingcentre
Digitalt fordelskoncept og dataplatform baseret på sammenhængende datakilder.

Amnesty International
Dataindsigt og tankevækkende gamification-indsats reaktiverede churnede medlemmer.

Lessor
Tilpasset it-arkitektur med fælles kundemaster håndteret i CRM.

Vinduesgrossisten
Skærpet strategi for Google Ads og Shopping fordoblede omsætningen på konkurrencepræget marked.

Ole Larsen
Effektivisering af helt eller delvist manuelle processer.

VisitDenmark
Liv i sommerlandet. Omfattende analyse- og dataarbejde identificerede de sommerhusejere, der havde størst sandsynlighed for at ville leje ud.