
Fundamentet skal være på plads
Konceptet er rammen for det kreative udviklingsarbejde.
Vores udgangspunkt er altid funderet i dybe databaserede indsigter om de kunder og leads, du gerne vil være noget for. Hvem er de? Hvordan ser de ud? Hvor bor de? Hvilke holdninger og hvilke barrierer har de? Hvad karakteriserer deres adfærd – online og i den virkelige verden? Det er på det grundlag, at den bærende idé bliver født, syretestet og foldet ud.
Afdelingen for krøllede hjerner
Vores krøllede hjerner bruger ofte adfærdspsykologiske indsigter og de mange digitale muligheder til at sikre, at din kampagne eller indsats får den opmærksomhed, den fortjener – og bliver læst og forstået. Vi bryder hellere end gerne grænser, hvis det er det, der skal til. Først når du når dit mål, når vi vores.
Fast proces for det kreative arbejde
Den kreative proces består af:
- Brief og debrief
- Flow og taktik
- Idéudvikling, inkl. key messaging og key visuals
- Kvalificering og test af idéer
- Udvikling af det færdige koncept
- Konceptgodkendelse
Det kreative ideoplæg
Efter brief og en afklarende debrief, der bl.a. omfatter målsætninger, KPI’er, designramme og CVI plus overvejelser om taktik, flow, mediestrategi og -planning, vil næste leverance typisk være et idéoplæg.
Idéoplægget beskriver og perspektiverer 1-3 kreative retninger i overordnet form. Oplægget vil også indeholde key visuals, key messaging, et rationale for de strategiske og kreative muligheder, baseret på de databaserede kunde- og markedsindsigter og budgetestimater. Da vi er meget resultatfokuserede og dedikerede, kan leverancen også bestå af arbejdet med den samme idé, men inden for en skala, hvor der bliver skruet op og ned for det kreative udtryk og tone-of-voice. Særligt når det handler om at skabe et udtryk, der flår i følelserne og kradser i nethinden.
Aktiv med- og modspiller
Når den bærende idé er kvalificeret og testet, udvikler vi det færdige koncept i en række trin frem mod kampagnestart, hvor du bliver en aktiv med- og modspiller. Det er vores erfaring, at en åben og fordomsfri dialog er den bedste vej til stærke resultater.
Tænk fremad. Sammen med os
Når du sammen med os har valgt den kreative retning, vil der i sammenhæng med færdigudviklingen af løsningen blive taget højde for konkrete KPI’er, indsatser og elementer, kanaler og mediamiks. Du vil opleve, at vi tænker fremad allerede fra starten, så der i kampagneperioden kan eksekveres en plan B og C, hvis plan A mod forventning skulle vise sig at performe under target.
På den måde sparer du tid og kan handle hurtigt – og platformen for din samlede kommunikation bliver styrket.
Vores services
Vores mere end 85 specialister udvikler og omsætter strategi, kundeoplevelser og teknologi til løsninger inden for alle digitale platforme. Med høj faglig indsigt arbejder vi med digitale forandringer, der skaber reel forskel og værdi for jeres forretning. Fra de første strategiske tanker om digital infrastruktur, til udvikling og aktivering af datadrevne kundeoplevelser.
Cases
Se alle cases

SEAT
Hands on the Wheel Settles the Deal Specialudviklet prædiktiv model identificerede de mest sandsynlige fremtidige bilkøbere.

Air Greenland
Ambitiøs og kundecentreret digital strategi.

Varelotteriet
En digital løsning, hvor alle vandt Automatiseret digitalt økosystem øgede salget med 300 %.

Danske Shoppingcentre
Digitalt fordelskoncept og dataplatform baseret på sammenhængende datakilder.

Amnesty International
Dataindsigt og tankevækkende gamification-indsats reaktiverede churnede medlemmer.

Lessor
Tilpasset it-arkitektur med fælles kundemaster håndteret i CRM.

Vinduesgrossisten
Skærpet strategi for Google Ads og Shopping fordoblede omsætningen på konkurrencepræget marked.

Ole Larsen
Effektivisering af helt eller delvist manuelle processer.

VisitDenmark
Liv i sommerlandet. Omfattende analyse- og dataarbejde identificerede de sommerhusejere, der havde størst sandsynlighed for at ville leje ud.