
Mosaic og persona
Få adgang til specialistviden om personamodeller og Mosaic
Du kan få adgang til en standardpersona, Mosaic, eller alternativt få udviklet din egen skræddersyede persona-model. Persona er en arketype, der repræsenterer den rolle eller forbrugeradfærd, som en bestemt kundegruppe har. Den giver vigtigt input om kunderejsen for hver individuelle kundetype og bør være fundamentet for den kommunikation, du eksponerer de enkelte personaer for. Træk på en massiv erfaring med persona-modeller, der er tilpasset et bredt udsnit af brancher.
Fra data til persona
Skab dybere forståelse for dine kunder ved hjælp af dataindsigt, som omsættes til kød og blod i form af beskrivende personaer.
Udnyt indsigterne til at definere kunderejser og brugertilpasset kommunikation – på tværs af platforme og kanaler.
Hos Nexus Ambition arbejder vi med to former for persona-modeller: Mosaic og skræddersyet persona.
Mosaic
Mosaic er en standard persona-model, som gør det enkelt og operationelt at skabe differentieret og relevant kommunikation til dine leads og kunder. Mosaic består af 12 overordnede forbrugersegmenter, som inddeles i 44 undergrupper. Alt, hvad det kræver at benytte Mosaic, er en adresse. Du kan få dine kunder analyseret efter Mosaic.
Du kan berige dine leads og kunder med Mosaic via API. Du kan få fordelt dine kunder efter Mosaic i Google Analytics. Eller du kan få hele modellen som et datasæt, du selv kan bygge ind i dine egne prædiktive modeller. For blot at nævne nogle af mulighederne.
Skræddersyet persona
Hos Nexus Ambition kan du få udviklet din egen skræddersyede persona-model.
Persona er det samme som en arketype, der repræsenterer den rolle eller forbrugeradfærd, som en bestemt kundegruppe har. Den giver derfor vigtigt input om kunderejsen for hver individuelle kundetype og bør være fundamentet for den kommunikation eller det content, du forventer at udsætte de enkelte personaer for. Hos Nexus Ambition har vi massiv erfaring med persona-modeller tilpasset et bredt udsnit af brancher.
Vores services
Vores mere end 85 specialister udvikler og omsætter strategi, kundeoplevelser og teknologi til løsninger inden for alle digitale platforme. Med høj faglig indsigt arbejder vi med digitale forandringer, der skaber reel forskel og værdi for jeres forretning. Fra de første strategiske tanker om digital infrastruktur, til udvikling og aktivering af datadrevne kundeoplevelser.
Cases
Se alle cases

SEAT
Hands on the Wheel Settles the Deal Specialudviklet prædiktiv model identificerede de mest sandsynlige fremtidige bilkøbere.

Air Greenland
Ambitiøs og kundecentreret digital strategi.

Varelotteriet
En digital løsning, hvor alle vandt Automatiseret digitalt økosystem øgede salget med 300 %.

Danske Shoppingcentre
Digitalt fordelskoncept og dataplatform baseret på sammenhængende datakilder.

Amnesty International
Dataindsigt og tankevækkende gamification-indsats reaktiverede churnede medlemmer.

Lessor
Tilpasset it-arkitektur med fælles kundemaster håndteret i CRM.

Vinduesgrossisten
Skærpet strategi for Google Ads og Shopping fordoblede omsætningen på konkurrencepræget marked.

Ole Larsen
Effektivisering af helt eller delvist manuelle processer.

VisitDenmark
Liv i sommerlandet. Omfattende analyse- og dataarbejde identificerede de sommerhusejere, der havde størst sandsynlighed for at ville leje ud.