
Single customer view
Få styr på data
Når du samler dine data i et single customer view, kan du professionalisere og personalisere marketingindsatsen til unikke kunder og personer på tværs af platforme og kanaler.
Når du vil målrette og personalisere
Vi hjælper dig med at skabe et single customer view – nøglen til viden og personalisering.
Single customer view opnås, når du er i stand til at:
- Indsamle og udnytte kundedata på tværs af alle systemer
- Tracke hver kundes adfærd på tværs af kanaler og enheder
- Udnytte disse kunde- og adfærdsdata til en forbedret customer experience på tværs af kontaktpunkter.
Overvej en CDP-løsning
I nogle tilfælde anvendes en CDP (customer data platform) til netop at samle data om kunderne – og til yderligere at tilføje beregnede variable, prædiktioner og 3. partsdata, som kan anvendes til segmentering, fx RFM-segmentering, prædiktive modeller og scoring (fx churn og CLV) samt demografiske variable.
Single customer view kan yderligere forfines med begrebet ’golden record’, hvor kundedubletter kan konsolideres, og de bedste stamdata kan udnyttes.
Udnyt Nexus Ambitions store erfaring
Vi hjælper dig med at etablere en CDP og herefter med at skabe single customer view.
Samling af data i single customer view gør det muligt at professionalisere og personalisere marketingindsatsen til unikke kunder og personer – på tværs af platforme og kanaler.
En sidegevinst er samtidig en langt bedre forudsætning for GDPR-compliance. Hvis en kunde ønsker dataindsigt, begærer sig slettet, eller trækker sine samtykker tilbage, giver single customer view øjeblikkelig besked om, hvilke kildesystemer kunden befinder sig i.
Vores services
Vores mere end 85 specialister udvikler og omsætter strategi, kundeoplevelser og teknologi til løsninger inden for alle digitale platforme. Med høj faglig indsigt arbejder vi med digitale forandringer, der skaber reel forskel og værdi for jeres forretning. Fra de første strategiske tanker om digital infrastruktur, til udvikling og aktivering af datadrevne kundeoplevelser.
Cases
Se alle cases

SEAT
Hands on the Wheel Settles the Deal Specialudviklet prædiktiv model identificerede de mest sandsynlige fremtidige bilkøbere.

Air Greenland
Ambitiøs og kundecentreret digital strategi.

Varelotteriet
En digital løsning, hvor alle vandt Automatiseret digitalt økosystem øgede salget med 300 %.

Danske Shoppingcentre
Digitalt fordelskoncept og dataplatform baseret på sammenhængende datakilder.

Amnesty International
Dataindsigt og tankevækkende gamification-indsats reaktiverede churnede medlemmer.

Lessor
Tilpasset it-arkitektur med fælles kundemaster håndteret i CRM.

Vinduesgrossisten
Skærpet strategi for Google Ads og Shopping fordoblede omsætningen på konkurrencepræget marked.

Ole Larsen
Effektivisering af helt eller delvist manuelle processer.

VisitDenmark
Liv i sommerlandet. Omfattende analyse- og dataarbejde identificerede de sommerhusejere, der havde størst sandsynlighed for at ville leje ud.